Rok szkolny 2020/2021
Przedmioty zawodowe
Wybierz czego chcesz uczyć!
W technikum programistycznym uczymy przede wszystkim zagadnień związanych z programowaniem. Z poniższej listy możesz wybrać tylko jeden przedmiot, ale równie dobrze możesz uczyć Programowania Obiektowego i Projektowania Oprogramowania w tym samym czasie. Kliknij w poniższe odnośniki żeby zobaczyć krótki opis przedmiotu.
Programowanie Obiektowe
Myślisz i piszesz obiektowo? Dziedziczenie i polimorfizm używasz na co dzień? Umiesz i chcesz przekazać wiedzę o tym czym jest obiektowy paradygmat programowania? To własnie jest przedmiot dla Ciebie. Będziesz mógł nauczyć młodzież jaka jest różnica między klasą a obiektem, co to jest metoda statyczna albo co to jest interfejs.
Podstawy HTML/CSS/JS
Znasz doskonale HTML i technologie z nim związane? Jesteś mistrzem styli kaskadowych i języka JavaScript? W takim razie będziesz mógł zrobić z uczniów technikum prawdziwych webmasterów! Trzeba im przekazać podstawową wiedzę na temat tagów HTML, struktury dokumentu HTML, podstaw protokołu HTTP i tego jak oddzielać od siebie treść, strukturę, wygląd i elementy interaktywne.
Podstawy programowania WWW
Jesteś programistą backend? To jest właśnie przedmiot który możesz poprowadzić! Uczniowie muszą zrozumieć czym jest dynamiczne generowanie HTML, jak łączyć stronę WWW z bazą danych czy też jak przekazywać dane za pomocą formularzy? Pokażesz też czym są frameworki oraz kiedy i w jaki sposób warto ich używać.
Konteneryzacja aplikacji
W Technikum chcemy uczyć najnowszych technologii używanych w firmach programistycznych. Jeśli używasz na co dzień Dockera to właśnie znalazłeś przedmiot który możesz poprowadzić! Uczniowie muszą poznać czym są kontenery, dlaczego warto ich używać i w jaki sposób ułatwiają codzienną pracę programisty.
Zaawansowane aplikacje WWW
Uczniowie znają już dobrze HTML/CSS/JS, mają wiedzę na temat baz danych i rozumieją czym są kontenery. Czas zabrać się za zrobienie konkretnych projektów! Będziesz mógł pracować z uczniami nad zagadnieniami skalowalności aplikacji, zaprojektowania struktury bazy danych dla rzeczywistego problemu czy też pokażesz im jak zadbać o zagadnienia bezpieczeństwa i zabezpieczyć się przed SQL Injection. W grę wchodzą też Angular, jQuery, React i inne frameworki które znasz.
Podstawy SQL
Znasz dobrze język SQL i potrafisz jasno wytłumaczyć jak działa SELECT, UPDATE albo DELETE? To przedmiot dla Ciebie! Wytłumaczysz uczniom podstawowe zagadnienia związane z SQL. To nie jest jeszcze czas na zagadnienia związane z tworzeniem struktur danych. Zaczynamy od podstawowych rzeczy - jak efektywnie wyciągać informacje z bazy danych.
Projektowanie baz danych
Uczniowie rozumieją już czym są tabele, jak je łączyć i w prosty sposób wyciągać z nich informacje. Czas na bardziej zaawansowane rzeczy! Pokażesz uczniom jak stworzyć poprawną strukturę tabel, jak właściwie stworzyć klucze i jakie kolumny powinny być indeksowane. Nie zaszkodzi wspomnieć o kolejnych postaciach normalnych!
Testowanie i dokumentacja
Umiesz dobrze dokumentować kod i piszesz dobre specyfikacje wymagań? Rozumiesz zalety testów funkcjonalnych, testów regresji czy testów integracyjnych? Możesz opowiedzieć uczniom o tym że testowanie i dokumentacja to również odpowiedzialność programisty. Wspólnie z uczniami przetestujesz ich projekty z innych przedmiotów i pomożesz im stworzyć dobrą dokumentację.
Projektowanie oprogramowania
Uczniowie gminazjum są starsi o rok i posiadają już większą wiedzę na temat zagadnień związanych z programowaniem. Możesz ich nauczyć jak wygląda prawidłowy proces projektowania oprogramowania i pokazać jak unikać długu technologicznego. Wytłumacz im co to jest refaktoring i wzorce projektowe. Przekaż swoje doświadczenie młodszemu pokoleniu i pomóż im tworzyć solidne i niezawodne oprogramowanie!